SET

Hej allihopa,

Det finns ett spel som heter SET som jag blivit väldigt förtjust i just nu.
Det har inte så många regler men det kan vara knepigt att beskriva det endast med ord. Dock tycker jag New york times gör en jätte bra beskrivning med "A 'Set' is 3 cards in which each individual feature is either all the SAME on each card... OR all DIFFERENT on each card."
Jag hittade en internet version av spelet som inte är från orginal utgivarna.
I det spelet så uppstod den här situationen vilket är vad jag vet otroligt låg chans att det skulle kunna hända. Hursom min fråga är vilka tre kort kan man använda för att göra ett 'Set'?



Kramar / Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Tjaaaaa

Det borde väl funka med 1:4, 1:6 och 2:6?

2011-02-11 @ 14:23:03
Postat av: Lille Kætt

F, M & Q kan man göra ett SET med.

J, O & P går också bra.

F, M & P också...



Är glad att du gjorde en skärmavbild, Noah! Oddsen är ju som sagt extremt låga att man inte ska kunna bilda ett SET på 15 kort!

2011-02-15 @ 00:27:41
Postat av: Lille Kætt

D, K och R också! :D

2011-02-15 @ 00:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0